عرضه کنندگان رنگ ضد زنگ اپوکسی

اکثر افراد با رنگ ضد زنگ اپوکسی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم در ارتباط هستند و با آن آشنایی نسبی دارند؛ چرا که از این دسته از رنگ ها به گستردگیِ صنایع و تاسیسات سراسر دنیا، مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع مختلف سراسر دنیا از پوشش های رنگ آپوکسی ضد زنگ برای پوشش دهی و محافظت از سطوح فلزی استفاده می کنند؛ از جملۀ این صنایع و تاسیسات می توان به صنایع کشتی سازی و قایق سازی، دکل ها و اسکله ها، انواع مخازن نفتی، پتروشیمی و تاسیسات خطوط لوله اشاره داشت.

عرضه کنندگان رنگ ضد زنگ اپوکسی

مشخصات بهترین انواع رنگ اپوکسی

مشخصات بهترین انواع رنگ اپوکسی پوشش های رنگی آپوکسی ضد زنگ ویژگی ها و مزایایی بسیاری دارند و نقشی حیاتی در محافظت از سطوح فلزی به عهده دارند؛ مقاومت بالای رنگ های ضد زنگ اپوکسی در برابر اکسیده شدن و خوردگیِ مواد شیمیایی، آن ها را به جزئی جدایی ناپذیر از محصولات در بازار صنایع بدل نموده است.

این دسته از رنگ ها در برابر واکنش دهنده ها و خورنده ها به خوبی مقاوم هستند و از پوسیدگی، تضعیف و تخریب سطوح فلزی به خوبی جلوگیری می کنند. از این رنگ ها در محیط هایی استفاده می شود که شرایط جوّی شان به لحاظ رطوبتی و آلودگی مواد شیمیایی، غیرعادی و به سرعت فرساینده است.

فلز آهن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عناصر ساخت سازه های صنعتی و ساختمانی است؛ و طبعا حفظ و نگهداری این سازه ها برای سال های طولانی، همواره بخش مهمی از دغدغه های صنایع بوده است. این سازه ها در محیط های سر باز و مرطوب و آب به سرعت واکنش می دهد و زنگ میزند.

زنگ زدگی، روند فرسایش، آسیب و تخریب فلزاتی نظیر آهن و آلیاژهای آن را سرعت می بخشد. همچین ظاهر سازه های فلزی بالاخص در صورت عدم جلو گیری از زنگ زدی، به سرعت خدشه دار و نا زیبا می گردد؛ از این رو، راه کار استفاده از ضد زنگ هایی نظیر رنگ های ضد زنگ آپوکسی، مسئله ای اجتناب ناپذیر به حساب می آید.

آهن و ترکیبات فلزی آن کاربرد بسیاری در تاسیسات صنعتی دارد. برای جلوگیری از زنگ زدگی و واکنش با عوامل فرسایشی محیطی، استفاده از رنگ اپوکسی آهن بسیار ضروری و گسترده است.

از پوشش های رنگ ضد زنگ آپوکسی برای حفظ تاسیسات مختلف صنعتی، پل ها و دکل های فلزی، سطوح و بدنۀ ماشین آلات صنعتی، خطوط لوله، پالایشگاه ها، تجهیزات نفت و پتروشیمی، مخازن و منابع تاسیسات داخلی و خارجی سازه ها و ساختمان ها، و… استفاده می شود. پوشش های ضد زنگ آپوکسی با قدرت چسبندگی بالایی که دارند، از واکنش و زنگ زدگی سطوح، و عوامل فرساینده به طرز موثری جلو گیری می نماید.

پوشش های رنگ آپوکسی ضد زنگ، عمدتا از ترکیب دو مادۀ پایه تحت عنوان رزین آپوکسی و هادرنر پلی آمید ساخته می شوند. رنگ های پوششی ضد زنگ آپوکسی از ویژگی ها و مزیت های بیساری برخوردارند؛ دوام و مقاومت بالا، محافظت طولانی مدت از سطوح در برابر زنگ زدگی، فرسایش و پوسیدگی، رطوبت، اصطکاک و سائیدگی سطوح از جمله مزایای آن ها می باشد.

همانطور که پیش تر ذکر شد، مزایای استفاده از رنگ های ضد زنگ آپوکسی بسیار است؛ سهولت در شست و شو و تمیز کاری و پاک سازی سطوحی که با رنگ های آپوکسی ضد زنگ، رنگ آمیزی شده اند؛ انعطاف پذیری بالا و دوام و استحکام رنگ بر روی سازه هایی که دائما متحمل تغییر شکل سطحی هستند؛ افزایش طول عمر تاسیسات فلزی، که عمدتا در مناطق جوی نامناسب با رطوبت بالا و آلودگی محیطیِ حاصل از مواد شیمیایی خورنده (نظیر ذرات و بخار مواد شیمیایی معلق در هوا، و بارش های اسیدی) می باشند.

رنگ های آپوکسی ضد زنگ در مقایسه با رنگ ها و ضد زنگ ها معمول در بازار، بسیار بادوام تر و مقاوم تر هستند، و از این رو در صنایع و تاسیساتی که ایمنی در آن ها فاکتوری حیاتی به حساب می آید، نقشی پر رنگ ایفا می کنند.

خاصیت ضد خورندگی بالای رنگ های ضد زنگ آپوکسی، حاصل ترکیب رنگ دانه های زینک کرومات و اکسید آهن می باشد؛ این ترکیب، خاصیت ضد خورندگی بالایی به رنگ های ضد زنگ آپوکسی می بخشد؛ چنان که در پوشش دهیو رنگ کاریِ سطوح خارجی مخازن و لوله های زیر آب های اقیانوسی و دریایی از این رنگ ها استفاده می گردد.

برای رنگ کاری سطوح فلزی با پوشش رنگ ضد زنگ آپوکسی، ایتدا بایستی سطح را کاملا از آلودگی، گرد و غبار، چربی، روغن و رطوبت پاک نمود؛ اجزاء رنگ را می بایست مطابق دستورالعمل کارخانۀ سازنده، جزء به جزء ترکیب نموده و به طور یکنواخت به هم زد تا مخلوط و ترکیبی یک دست و یکنواخت حاصل شود؛ سپس با استفاده از اسپری رنگ اپوکسی بدون هوا، غلطک و یا قلم مو سطح را رنگ نمود.

اگر غلظت محلول رنگ بالا باشد، جهت رقیق سازی می توان از تینر استفاده نمود. لازم به ذکر است که رعایت نکات ایمنی در حین استفاده از رنگ های پوششی آپوکسی ضد زنگ (همانند سایر مواد شیمیایی) ضروری می باشد و حتما بایستی از دستکش و ماسک استفاده نمود، و محیط از تهویۀ مناسب و کافی برخوردار باشد.

استفاده از رنگ اپوکسی برای کف

استفاده از رنگ اپوکسی برای کف پوشش های رنگی آپوکسی (رنگ اپوکسی مات و براق) را بر روی انواع سطوح فلزی، سیمانی و چوبی می اوان استفاده نمود؛ این پوشش ها، پس از خشک شدن کامل (مدت زمان حدود 7 روز در دمای 25 درجۀ سانتی گراد) به خوبی قابل شست و شو بوده، و انطاف پذیری بالایی در برابر تغییرات سطحی دارد.

سطوح موتورخانه ها، کف ساختمان ها، زیرزمین ها و پارکینگ ها، و کارخانه جات را می توان با رنگ های چوششیِ آپوکسی به خوبی و برای مدت طولانی پوشش دهی نمود.

جدیدترین انواع رنگ اپوکسی را بشناسید

جدیدترین انواع رنگ اپوکسی را بشناسید از جمله انواع رنگ اپوکسی جدید در بازار می توان به موارد ذیل اشاره نمود: رنگ رویه اپوکسی پلی امید، رنگ میانی اپوکسی پلی امید، رنگ رویه اپوکسی پلی آمین، و رنگ میانی اپوکسی پلی آمین.

توزیع کنندگان ایرانی رنگ ضد زنگ اپوکسی

توزیع کنندگان ایرانی رنگ ضد زنگ اپوکسی فروشگاه ها و نمایندگی های رنگ و چسب با فروش انواع رنگ و ابزارِ رنگ، به صورت حضوری و اینترنتی، تحت برندها و کیفیت های مختلف اقدام به عرضۀ این محصولات می نمایند؛ لذا جهت تهیۀ پوشش های رنگ اپوکسی به عنوان یکی از انواع محصولات پرکاربرد در صنایع و تاسیسات، می توان به این فروشگاه ها و نمایندگی ها مراجعه نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما