بررسی قیمت انواع رنگ صنعتی پلی اورتان

بررسی قیمت انواع رنگ صنعتی پلی اورتان با توجه به استفاده روز افزون صنایع از پوشش های محافظتی به یک ضرورت تبدیل شده است.

پوشش های صنعتی پلی اورتان بیشتر در صنایع چوبی و دکوراسیون کاربرد دارند و همچنین در مواردی به عنوان کف پوش هم از این نوع پوشش استفاده می شود.

چوب از گذشته بسیار دور نقش بسیار مهمی در زندگی روزانه انسانها داشته است و از صنایع چوبی در ساخت بسیاری از وسایل مورد نیاز انسان استفاده می شود که همچنان امروزه هم در اطراف ما به وفور محصولات چوبی دیده می شود.

همانطور که همه می دانیم چوب در مجاورت رطوبت شکل خود را از دست می دهد و از بین می رود.

همچنین در برابر سایش و ضربه هم چوب مقاومت پایینی دارد از این رو دوام محصولات چوبی در قدیم بسیار پایین بوده است.

اما امروزه با استفاده از پوشش های محافظتی می توان دوام محصولات خصوصا محصولات چوبی را بسیار بالا برد به طوری که در برابر آب ضربه و سایش مقاومت بالاتری از خود نشان داده و دیر تر خراب شوند.

قیمت یک کیلو رنگ پلی اورتان

رنگ های پلی اورتان در صنایع مختلف از جمله صنایع چوبی و کف پوش استفاده می شوند.

همچنین برای محافظت از سطوح مختلف در شرایط بد آب و هوایی زیرا انواع رنگ های پلی اورتان بسیار در برابر رطوبت و شرایط بد آب و هوایی مقاوم هستند جدا از این مقاومت در برابر اشعه خورشید هم رنگ پلی اورتان مقاومت بسیار بالایی دارد از این زو در پوشش های فضای باز از این نوع رنگ بسیار استفاده می شود.

در صنایع چوبی و مبلمان از رنگ پلی اورتان بسیار استفاده می شود چون علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت در برابر ضربه و سایش هم بسیار مقاوم بوده واز سطوح چوبی به خوبی محافظت می کند و عمر این محصولات افزایش پیدا می کند.

از این رو قیمت رنگ های پلی اورتان به نوع مصرف این رنگ ها و محل مورد استفاده بستگی دارد و همچنین حجم رنگ مصرفی هم در قیمت خرید محصولات صنعتی پلی اورتان بسیار موثر است.

قیمت یک کیلو رنگ پلی اورتان

قیمت فروش رنگ پلی اورتان چوب

رنگ های صنعتی پلی اورتان رنگ های دو جزئی هستند که در صنایع چوب کاربرد بسیار وسیعی دارد.

رنگ های پلی اورتان در صنایع چوب به دو نوع سیلر ها و کیلر ها تقسیم بندی می شوند که سیلر های پلی اورتان سیلر دو جزئی است که به رنگ چوب می باشد و پیستوله به روی سطح چوب پاشیده می شود.

سیلر پلی اورتان چوب به سرعت در مجاورت هوا خشک می شود و پس از خشک شدن سطح چوب آماده کیلر خوردن می شود.

کیلر های پلی اورتان هم ‌کیلر های دو جزئی هستند که براقیت زیادی دارند و همچنین در برابر ضربه و سایش هم دارای مقاومت بسیار بالایی هستند از این رو به عنوان آخرین مرحله رنگ آمیزی چوب از کیلر پلی اورتان استفاده می شود.

البته کیلر های پلی اورتان انواع مختلفی دارند که بسته به نوع چوب و نوع استفاده از آن متفاوت است مثلا کیلر های مبلمان بسیار براق و همچنین بسیار مقاوم تر از کیلر های میز ها و محصولات دیگر چوبی هستند.

قیمت فروش رنگ پلی اورتان چوب

موارد استفاده از رنگ پلی اورتان براق چیست؟

رنگ های پلی اورتان براقیت بسیار بالایی دارند و همچنین مقاومت بسیار بالایی هم در برابر تابش نور خورشید از خود نشان می دهند.

رنگ های صنعتی پلی اورتان در برابر اشعه های مضر و همچنین باران های اسیدی بسیار مقاوم هستند به همین علت این محصولات برای محافظت از سطوح داخل فضای باز بسیار مناسب هستند.

تابش اشعه آفتاب معمولا در طول مدت زمان زیاد باعث خرابی سطوح می شود که این خرابی را می توان با پاشش رنگ صنعتی پلی اورتان کاهش داد.

کیلر صنعتی UV پلی اورتان برای محافظت از انواع سطوح چوبی و فلزی در برابر نور خورشید بسیار مناسب است همچنین در صنایع خودرو هم برای ثابت ماندن رنگ محصولات خوردرو در برابر تابش نور خورشید از کیلر پلی اورتان به عنوان لایه نهایی استفاده گی شود که رنگ خودرو را هم در برابر تابش محافظت کرده و باعث عدم تغییر رنگ اولیه خودرو می شود.

بر خلاف رنگ پلی اورتان که درخشش بالایی دارد و همچنین مقاومت در برابر نور خورشید رنگ های اپوکسی در برابر تابش نور خورشید قاومت پایینی دارند و با گذشت زمان در برابر نور خورشید شروع به تغییر رنگ می کنند و به رنگ بنفش متمایل می شوند.

از این رو رنگ اپوکسی و مخصوصا کف پوش های اپوکسی برای شرایط خارج از ساختمان مناسب نیستند و به جای کف پوش اپکسی از کف پوش های پلی اورتان در فضای خارج از ساختنان استفاده می شود.

موارد استفاده از رنگ پلی اورتان براق چیست

دلایل اختلاف قیمت رنگ پلی اورتان ایتالیایی با ایرانی

در گذشته محصولات تولید ایران با استقبال از طرف مصرف کننده داخلی رو به رو نمی شد و این فکر در اکثر مردم وجود داشت که جنس خارجی دارای کیفیت بهتری نسبت به اجناس تولید داخل کشور می باشد.

با رو آوردن به خرید اجناس خارجی فضا برای رقابت شرکت های تولید داخل سخت تر شده بود ولی شرکت های تولیدی ایرانی هم محصولات با کیفیت زیادی را تولید می کردند که در مواردی حتی بهتر و ارزان تر از مورد مشابه خارجی آن نیز بود ولی به علت همان فکر غلط با استقبال مصرف کننده رو به رو نمی شد.

اما با فرهنگ سازی درست رسانه ها و همچنین بالاتر رفتن کیفیت محصولات تولیدی این مشکل امروزه بسیار کم تر شده و مردم به خرید محصولات تولید داخل گرایش دارند.

همچنین امروزه با رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان دسترسی به اصلاعات محصولات و تبادل نظر با سایر تولید کنندگان جهت افزایش کیفیت راحت تر شده است و امین امر باعث پیشرفت کیفی تولیدات داخل شده است.

محصولات پوششی هم در داخل به صورت گسترده تولید می شوند که از لحاظ کیفی با محصولات برتر خارجی هم رقابت می کنند و هم از لحاظ قیمت بسیار پایین تر از محصولات خارجی می باشند.

در سال های اخیر به علت افزایش نرخ ارز واردات محصولات خارجی بسیار گران شده است که در مقابل آن نرخ محصولات داخلی بسیار ارزان تر از محصولات خارجی است پس خرید محصولات ایرانی بسیار به صرفه تر از محصولات خارجی است.

دلایل اختلاف قیمت رنگ پلی اورتان ایتالیایی با ایرانی

فروش اینترنتی رنگ پلی اورتان پامچال

فضای اینترنت یک بستر مناسب و جدید است که در آن می توان به خرید و فروش انواع محصولات اقدام کرد .

با زیاد شدن و فراگیر شدن استفاده از اینترنت فروشگاه های اینترنتی هم بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند که محصولات صنعتی و پوشش های حفاظتی هم از این قاعده مستثنا نیستند.

یکی از بزرگترین مزیت های خرید اینترنتی پایین آمدن هزینه های خرید و تهیه محصولات مزد نیاز است و همچنین اطلاعات کافی در مورد محصول مورد نیاز را بدست آورد.

محصولات صنایع رنگ پامچال و خصوصا رنگ های پلی اورتان پامچال را هم می توان به صورت اینترنتی خریداری کرد.

همچنین در اینترنت می توان اطلاعات کاملی راجب به محصولات تولیدی پامچال و همچنین انواع رنگ های تولید شده در این کارخانه به دست آورد.

فروش اینترنتی رنگ پلی اورتان پامچال

شرح چگونگی اجرای رنگ پلی اورتان

رنگ های پلی اورتان بسته به دو جزئی و یک جزئی بودن آن و نوع و محل استفاده از سطوح رنگ شدهه به صورت های مختلف بر روی انواع سطوح اجرا می شوند.

رنگ های دو جزئی پلی اورتان با یک حلال ترکیب شده و سپس به روی سطح اجرا می شوند که این نحوه اجرا می تواند با پاشش پیستوله یا استفاده از غلطک و فرچه باشد.

رنگ های پلی اورتان تک جزئی بیشتر برای کف پوش پلی اورتان استفاده می شود و می توان این رنگ را با ضخامت بالا استفاده کرد.

سیلر ها و کیلر های پر کاربرد در صنایع چوب و دکوراسیون از نوع پلی اورتان های دو جزئی هستند که به بری سطوح چوبی پاشیده می شوند.

شرح چگونگی اجرای رنگ پلی اورتان

خرید عمده رنگ پلی اورتان پارس اشن

شرکت صنایع شیمیایی پارس اشن در سال ۱۳۷۸ در شهرستان گرمسار فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید پوشش های رنگی ساختمانی و صنعتی آغاز کرده است.

این شرکت همچنین در زمینه تولید سیلر ها و کیلر های پلی اورتان فعال بوده که این محصولات تولیدی این گروه از کیفیت بالایی در تولید برخوردار هستند.

کیلر های پلی اورتان این کارخانه از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و سایش برخوردار بوده است.

این شرکت در زمینه تولید انواع رنگ های پلی اورتان و اپوکسی و همچنین رنگ های سلولزی فعالیت دارد.

خرید عمده رنگ پلی اورتان پارس اشن

نمایندگی فروش رنگ پلی اورتان

رنگ های تولیدی شرکت های مختلف تولیدی کشور را می توان در نمایندگی های فروش همان شرکت ها در شهر های مختلف کشور به صورت کلی و جزئی خریداری کرد.

اما شاید  کارخانه های رنگ سازی در همه شهر های ایران نماینگی فعال و مستقیم نداشته باشند که این مشکل باعث می شود که مصرف کننده نتواند محصول مورد نیاز خود را با برند دلخواه و قیمت مناسب داخل شهر خود تهیه کند.

یکی از ابزاری که می تواند این مشکل را برای مصرف کننده در شهر های مختلف ایران کم کند فروش اینتزنتی محصولات کارخانه ها و برند های مختلف است.

اشخاص می توانند با استفاده از اینترنت با کمترین واسته و کمترین هزینه محصول مورد نظر خود را با برند دلخواه تهیه کنند و آن را در محل کار خور و یا هرجای دیگر تحویل بگیرند.

نمایندگی فروش رنگ پلی اورتان

انواع رنگ اپوکسی و پلی اورتان

رنگ های اپوکسی و پلی اورتان از بسیاری جهات با یکدیگر یکسان هستند و برای سطوح مختلف می توان از هر دو نوع رنگ به صورت یکسان استفاده کرد اما این دو رنگ تفاوت هایی هم دارند که برای استفاده از این رنگ ها در شرایط مختلف باید به آن توجه شود.

یکی از مهتمرین تفاوت های رنگ اپوکسی و پلی اورتان اختلاف آنها در موارد استفاده در فضای باز است.

رنگ های اموکسی برای فضای باز مناسب نیستند زیرا در برابر تابش آفتاب تغییر رنگ می دهند و شکل اولیه خود را از دست می دهند.

رنگ های اپوکسی و پلی اورتان هر دو چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطوح مختلف ایجاد می کنند که از آنها تقریبا برای رنگ آمیزی تمام سطوح می توان استفاده کرد.

اما رنگ پلی اورتان چسبندگی خوبی برای سطوح بتنی ندارد ولی رنگ اپوکسی بر روی بتن بسار خوب می چسبد ولی باید توجه داشت که سطوح بتنی رنگ شده با رنگ اپوکسی در برابر آفتاب نباشند.

ولی هر دو مدل رنگ پلی اورتان و اپکسی گزینه های بسیار خوبی برای اسفاده در انواع سطوح هستند فقط باید شرایط محیطی اجسام در نظر گرفته شود و هر کدام از این رنگ ها محافظت خوبی از انواع سطوح ایجاد می کنند.

انواع رنگ اپوکسی و پلی اورتان

تفاوت رنگ پلی اورتان و اپوکسی چیست؟

همانطور که در بالا گفته شده تفاوت رنگ های پلی اورتان و اپوکسی بیشتر در مورد چسبندگی بر روی سطوح مختلف آنها و همچنین محل مورد استفاده آنها در فضای باز و داخل است.

رنگ های اپوکسی علاوه بر تغییر رنگ در برابر تابش اشعه های خورشیدی در برابر باران های اسیدی هم مقاومت خوبی ندارد در صورتی که رنگ های پلی اورتان دز برابر هر دوی این عوامل مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

خاصیت UV کف پوش های پلی اورتان باعث شده که این کف پوش برای فضا های خارجی استفاده شود اما این محصول به مانند کف پوش های اپوکسی نمی توان با قطر زیاد بر روی سطوح استفاده کرد.

قطر استفاده از کف پوش های اپوکسی بسیار بیشتر از کف پوش های پلی اورتان است.

تفاوت رنگ پلی اورتان و اپوکسی چیست

بررسی معایب رنگ پلی اورتان

رنگ های پلی اورتان یکی از انواع رنگ های بسیار خوب است که برای سطوح مختلف استفاده می شود شاید تنها ایراد این رنگ این باشد که چسبندگی خوبی بر روی سطوح بتنی ایجاد نمی کند.

همچنین خشک شدن فوری رنگ پلی اورتان در زمان پاشش هم باید مد نظر قرار بگیرد چون بعد از مخلوط شدن با سخت کننده مخصوصا در هوای گرم خشک این رنگ بسیار زود خشک می شود پس باید در هنگام پاشش به این نکته توجه شود.

مقاومت بالای رنگ های پلی اورتان در شرایط بد آب و هوایی آن را به یک پوشش مناسب تبدیل کرده است که حتی برای محافظت از سطوح چوبی قایق ها و کشتی ها که دائم در معرض رطوبت هستند نیز بسیار مناسب و پر کاربرد است.

بررسی معایب رنگ پلی اورتان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما