شرکت توزیع زینک رینچ اپوکسی

زینک رینچ اپوکسی نوعی رنگ هست که خاصیت پوشاننده برای فلزات دارد تا از خوردگی آن ها جلوگیری کند. خوردگی در سطوح فلزی و فولادی بسیار زیاد رخ می دهد، و خوب در واقع یک واکنش شیمیایی طبیعی هست. هر چند به طور حتم نمی توان جلوی این پدیده طبیعی را گرفت اما یکی از روشهای به تاخیر انداختن این جریان استفاده از انواع رنگ اپوکسی می باشد. پوششهای پایه از نوع زینک اپوکسی مقاومت بسیار بالایی در برابر اتمسفر دارند. از این گونه رنگها در صنایع مختلف فولاد سازی ازجمله خودرو سازی و ساختمان سازی و همچنین صنایع نفت و گاز و غیره استفاده می شود. این گونه از رنگها از سال 1800 میلادی استفاده شده اند. این پوشش ها در واقع نقش محافظت از واکنشهایی به نام گالوانیکی روی سطوح فلزات دارد .

شرکت توزیع زینک رینچ اپوکسی

چرا رنگ اپوکسی محبوبیت خوبی دارد؟

چرا رنگ اپوکسی محبوبیت خوبی دارد؟ مهمترین امتیازات رنگهای اپوکسی یکی کاهش دادن میزان خوردگی لایه های زیررنگ در یک سطح مشخص شده، افزایش دادن مقاومت سطوح و جلوگیری کردن از خورده شدن شیمیایی، از سطح های فلزی حفاظتی کاتدی می کند و اینکه به صورت طولانی مدت دوام دارد.

این آستری بر اساس پودر روی، هاردنر پلی آمید و اپوکسی است و قابلیت بسیار بالایی دارد در حفاظت کردن از سطح های فولادی از رطوبت در مکانهای دریایی و صنعتی. این مدل از رنگ بعد از انجام رنگ آمیزی بعد از دو ساعت در دمای حدود 25 درجه سانتی گراد خشک می شود و می توان لایه بعدی را زد. و برای اینکه کاملا خشک شود در همان دما به 16 ساعت زمان نیاز دارد. این رنگها را می توان در دمای 25 درجه سانتیگراد به مدت یک سال نگهداری کرد.

رنگ زینک کرومات به خاطر خاصیت ضد خوردگی بسیار بالایی که دارد از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این گونه از رنگ ها بر پایه ی رزین و اپوکسی هستند و مقاومت بالایی دارند. این مدل از رنگ ها در سوله ها و درو پنجره سازی و جاهایی از این قبیل کاربرد دارند.

رنگ زینک فسفات آلکیدی نوعی دیگر از آستری است بر پایه ی رزین آلکید که با یک پیگمنت از فسفات آن را غنی کرده اند برای پوشش دادن لایه های میانی بسته به شرایط آب و هوایی که موجود است. از این رنگ برای پلها و در جاهایی با مقدار خورندگی کم یا متوسط استفاده می شوند. برای استفاده از این رنگ بهتر است ابتدا به خوبی هم زده شود و سپس با مقداری تینر آن را مخلوط کنید تا رنگ اماده باشد برای انجام کار. برای شروع کار رنگ آمیزی بهتر است که دمای هوا بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد باشد و همچنین دمای سطح مورد نظرمان نیز از نقطه ی شبنم سه درجه بالاتر باشد. رطوبت هوا هم بهتر است از 80 درصد کمتر باشد.

دلیل شهرت جهانی انواع رنگ اپوکسی

دلیل شهرت جهانی انواع رنگ اپوکسی رنگ زینک ریچ اپوکسی قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد در اندازه ی چند صد پوند بر اینچ و این در حالی است که پوشش هایی که گالوانیزه هستند در اندازه ی حدود هزار psi اندازه گیری می شوند. همچنین رنگ زینک ریچ که به صورت غیر آلی هست از راه واکنشهایی شیمیایی به سطح مورد نظر خود می چسبند و از مقاومتی خیلی عالی در مقابل حلال ها از خودش نشان می دهد. این گونه از رنگها این توان را دارند که تا دمای 375 درجه سانتیگراد مقاوم باشند و پودر یا پوسته نمی شوند. فلز کاری این رنگها نسبت به رنگهای آلی بسیار راحت تر است. رنگ زینک ریچ غیر آلی تقریبا حدود نصف روی کمتر برای هر میل به نسبت یک پوشش گالوانیزه گرم است.

ویژگیهای که رنگ زینک ریچ به صورت آلی دارد به سیستم حلال آن بستگی دارد. رنگهای زینک ریچ به طور معمول برای فولادهای گالوانیزه ای استفاده می شوند که در اثر ضربه مکانیکی یا جوش آسیبی دیده باشند.

منظور از رنگ اپوکسی دو جزئی چیست؟

منظور از رنگ اپوکسی دو جزئی چیست؟ رنگ اپوکسی دو جزئی یک از انواع رنگهای صنعتی است که بیشتر در محیطهای صنعتی کاربرد دارند. رنگهای دو جزئی از که یک جزو آن مواد رنگ زا و رزین است و جزو دیگر آن هاردنر است. این گونه از رنگ ها به این دلیل به نام دو جزئی نامگذاری شده اند که هر جز از این رنگ ها به صورت جداگانه تولید و به بازار ادامه می شود و فقط در زمان استفاده این دو جز با هم تر کیب می شوند. یکی از مهمترین انواع رنگهای دو جزئی، رنگهایی هستند که بر پایه رزین اپوکسی یا بر پایه رزین پلی یورتان هستند. وقتی پایه های اولیگومر با هاردنر ترکیب می شوند در واقع یک شبکه ی قوی و مستحکم ایجاد می کنند. هارد نرها معمولا دارای آمید ها یا آمین ها هستند یا ترکیبی از این دو رو دارند.این رنگها استحکام زیادی دارند و بر روی سطح کار چسبندگی خیلی خوبی دارند و همچنین در برابر عواملی که ایجاد خورندگی می کنند مقاومت بسیار بالایی دارند. این گونه از رنگها حلال ندارند و به طور معمول بعد از اینکه دو جز را ترکیب میکنند به صورت مایع در می آید و به یک پوشش و محافظ سخت تبدیل می شود.

عرضه بی واسطه زینک رینچ اپوکسی

عرضه بی واسطه زینک رینچ اپوکسی رنگ زینک رینچ توسط کارخانه های مختلفی تولید می شود و هر تولید کننده هم نمایندگی هایی مخصوص به خود دارد. قیمت این رنگها در نمایندگی ها بر اساس کیفیت رنگ ها تعیین می شود اما قطعا خرید عمده این رنگها از نمایندگی ها خیلی به صرفه تر است و به قیمت کارخانه تمام می شود. شرکتها و نمایندگی های تولید رنگ هم مانند سایر صنایع از رشد فناوری ارتباطات استفاده کرده اند و از طریق اینترنت نیز اقدام به معرفی کالاهای خود و فروش اینترنتی آن ها کرده اند که می توان با مراجعه به این سایت ها و بررسی و مقایسه بین برندهای مختلف تولید کننده رنگهای زینک رینچ اپوکسی و همچنین کیفیت و قیمت آن ها بهترین خرید آگاهانه را انجام داد.

بهترین راهی که می توان نمایندگی هر کارخانه یا برندی را پیدا کرد مراجعه کردن به سایت های آن برند یا کارخانه است. در همه ی سایت ها قیمتی وجود دارد برای معرفی تمام نمایند گی های آن برند در سطح کشور که با مراجعه به آن ها می توان به راحتی و اطمینان خرید خود را انجام داد.

بزرگترین شهر در ایران که دارای نمایندگی های زیادی در زمینه عرضه رنگ های زینک رینچ اپوکسی هست تهران است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما